Van Geiranger naar Åndalsnes - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Ietje en Jos Schenkel - Koevoets - WaarBenJij.nu Van Geiranger naar Åndalsnes - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Ietje en Jos Schenkel - Koevoets - WaarBenJij.nu

Van Geiranger naar Åndalsnes

Door: Ietje

Blijf op de hoogte en volg Ietje en Jos

03 Juli 2015 | Noorwegen, Åndalsnes

Vrijdag 3 juli 2015

Vandaag redelijk vroeg vertrokken, waren al om 10 uur weg uit Geiranger, op weg naar Åndalsnes, want we mogen de Trollstigenvej natuurlijk niet overslaan! Ik had al veel wilde verhalen gehoord over deze pasweg met hele steile hellingen en smalle stukken, dus ik was behoorlijk gespannen. De weg ernaartoe was, hoe kan het anders in Noorwegen, al prachtig. We maken een stop bij Grøndalen, waar verschillende riviertakken zich een kolkende, bruisende weg banen over de rotsen heen en er tussendoor. Je loopt er via een doorlopende brug helemaal overheen en ziet de zalmen bijna springen! Geweldig mooi, het herinnerde ons enigszins aan de potholes in Zuid-Afrika.

Dan vervolgen we onze weg naar boven en komen op de pas aan. Een drukte van jewelste, maar alles prachtig verzorgd! Mooie paden en bruggen langs en boven afgronden, een paradijs voor iemand als ik met hoogtevrees, maar het went en het uitzicht is adembenemend mooi! Van een bepaald punt op het pad boven de afgrond kun je de hele Trollstigvej zien met al zijn haarspeldbochten en het daarop voortkruipende verkeer. We blijven enige tijd boven om alle uitzichtpunten te bekijken, hoewel ik eigenlijk geen rust heb omdat die enge afdaling nog moet komen! Toch is het goed geweest, ik heb nu goed de tijd gekregen om aan de hoogte te wennen en de afdaling viel erg mee en was fantastisch mooi.

We hebben besloten vandaag "wild" te overnachten en zitten nu op een open plek in een bosje in de buurt van Vågstranda. We gaan wokken op de barbecue, dat ding is echt overal goed voor! Tot morgen!

  • 05 Juli 2015 - 11:18

    Henny Voorveld:

    Jos en Ietje een goede zondagmorgen.

    Zojuist teruggekeerd van een aantal dagen Zeeland Gelogeerd bij onze buren van Curacao welke in Burgh-Haamstede in Zeeland wonen. Straks een paar dagen oppassen bij Anouk en Edwin.
    Zij gaan enkele dagen naar Wimbledon. Dus Oma en Opa kunnen wel.

    Maar zo te lezen gaat het bij jullie ook naar wens. Wat een keurig gedetaillerd verslag Ietje Prima om te lezen. Ik ga alleen even een kaart van Noorwegen halen om jullie beter te volgen
    Geniet, alhoewel het in NL al een aantal dagen heet tot zeer heet is.
    groeten van de Westflank van de Veluw. Lyll en Henny

  • 05 Juli 2015 - 11:20

    San En Sebas:

    Hoi mam en Jos, wat hebben jullie een geweldige vakantie zeg. Het klinkt allemaal heel mooi en ook zeer avontuurlijk. Jullie verhalen en de prachtige foto's brengen ons steeds een stapje dichterbij om een dergelijke trip ook eens te maken. Geniet er lekker van. Mam, dapper dat je je over je angsten heen zet. T.z.t. Zal ik dat ook moeten

  • 05 Juli 2015 - 12:36

    Mirjam:

    Goeie morgen Jos en Ietje,
    Lekker geslapen in het wild???
    Dankjewel voor de gezellige verslagen! Wonderlijk om jou en Karrow in de sneeuw te zien terwijl het hier in Utrecht gisteren 34 C was en reuze druk met de start van de Tour de France....! ! Ik mopper niet; het doet me aan mijn tropenjaren denken!
    Blijf genieten! Lieve groet, Mirjam

  • 05 Juli 2015 - 16:08

    Els:

    Hallo Ietje en Jos, Wat weer een mooie foto's van de Trollstigen en Geiranger. Ik vond het fijn om een foto te zien waarop Ietje met blote armen staat. Van Marla en Jeannette, die ook in de buurt van jullie zijn hoorde ik al dat het eindelijk warm was. (Natuurlijk niet zo erg als bij ons, maar hoeft ook niet.)
    Nog een heel fijne reis en...hou ons op de hoogte. Lieve groet vanuit een warm Heiloo.

  • 05 Juli 2015 - 23:33

    Rosita En Jan:

    Lieve Ietje en Jos,
    Voor jullie alweer week 3 en meteen de laatste week v.d. vakantie.wat een mooie foto's weer en wat komt Karrow mooi uit in de witte sneeuw!
    Jullie hebben genoeg spannende, tenenkrommende afdalingen gemaakt zo te lezen en ja hoogtevrees komt mij,Rosita , heeeel bekend voor maar dat wordt weer compenseerd door de prachtige vergezichten en de schitterende natuur.
    Wij hopen dat jullie een heel goede terugreis hebben en jullie zien Jan a.s. w.end weer want die vliegt door helaas familieomstandigheden a.s. donderdag terug naar Ned.
    Het is voor mij nogal gecompliceerd om terug te komen omdat kleindochter Ines hier nog is en ik met haar naar Frankrijk terugvlieg ma. 13/07 , ik wil haar niet alleen terug laten vliegen want ze vindt het met haar net 13 jaar best eng.
    Maar we spreken elkaar straks weer en hebben dan genoeg te vertellen.
    Lv.gr. Van ons beiden Rosita en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ietje en Jos

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 27508

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Noorwegen

30 November 2014 - 29 December 2014

Zuid Afrika

17 Januari 2011 - 08 Maart 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: